11
dec

Misleidende influencers

woensdag 11 december 2024


1. Blok 1: verdienmodel van influencers (van 16 tot 16.45 uur)

  • Universiteit van Amsterdam - Dr. Eva van Reijmersdal, universitair hoofddocent Persuasieve Communicatie
  • TikTok - Thierry Marchand, senior Manager Public Policy Benelux
  • Adriaan ter Braack, wetenschapsjournalist
  • Bits of Freedom - Lotje Beek, beleidsadviseur

Blok 2: handhaving en regelgeving (van 16.45 tot 18.15 uur)
  • Joost Bouhof, influencer/ creative marketeer
  • Wes van Os, manager NikkieTutorials
  • Risk Factory - Nick Boersma, programmamanager
  • Autoriteit Consument & Markt (ACM) - Dries A.G.A. (Dries) Cuijpers, coördinator digitaal bij de Directie Consumenten
  • Autoriteit Financiële Markten (AFM) - Jan Boerboom, hoofd Marktintegriteit en Handhaving
  • Stichting Reclame Code - Otto van der Harst, directeur
  • Commissariaat voor de Media - Doran Houthoff, hoofd Toezicht

2. Position papers