Disclaimer: deze transcriptie is geautomatiseerd omgezet vanuit audio en dus geen officieel verslag. Om de transcripties verder te verbeteren wordt constant gewerkt aan optimalisatie van de techniek en het intrainen van namen, afkortingen en termen. Suggesties hiervoor kunnen worden gemaild naar info@1848.nl.

Procedurevergadering (via videoverbinding)

[0:00:04] Goede morgen bij de procedure vergadering digitalisering. Dit is een procedurevergadering die hybride is.

[0:00:13] U hoort mij niet mevrouw van Weerdenburg.

[0:00:15] De techniek.

[0:00:17] De mensen die ingelogd zijn, horen ons niet. Nu wel zie ik

[0:00:23] heel goed.

[0:00:24] Het gaat vanzelf allemaal goed.

[0:00:26] Even kijken wie dat digitaal aanwezig is. Mevrouw van Weerdenburg, Weerdenburg zie ik

[0:00:33] meneer tassen is aanwezig.

[0:00:37] Er zijn nog andere Kamerleden aanwezig, want we kunnen niet iedereen zien in beeld

[0:00:43] niet. Ok de heer dassen en mevrouw van Weerdenburg

[0:00:49] aanwezig hier, mevrouw van Ginneken D zesenzestig, mevrouw kost Key WD en Mo. Hoezo. Niet groenlinks?

[0:00:57] Welkom

[0:00:59] regeling van werkzaamheden hebben we een agendapunt en dat is het verzoek van het lid van geen ik en D zesenzestig mede namens de leden, leden of skiën VVD en CDA tot een hoorzitting met social media platform of een rol bij maatschappelijke onrust, polarisatie en radicalisering.

[0:01:19] Dat is het voorstel, mevrouw van geen ik zie ik wil misschien nog wat toelichten.

[0:01:23] Ja, ik wil hem even iets iets concreet te maken, omdat dit misschien nog wat vragen zou kunnen op opleveren, hebben mijn klokkenluider in het nieuws gezien onlangs Francis hoor ben als ik het goed uitspreek die onthulde over de een of andere van mechanisme in Facebook platform. Dat was voor de voor ons ook de reden om deze hoorzitting te gaan aanvragen en we willen een hoorzitting met en over social media platformen de Facebook, Instagram, Twitter en youtube over hun rol bij maatschappelijke onrust, polarisatie en radicalisering en andere onmenselijke impact op onze democratie en rechtsstaat, en daarbij willen we niveau betrekken hoe die platforms technisch werken en hoe zich dat verhoudt tot het gekozen verdienmodel en we willen de hoorzitting eigenlijk in twee rondes doen. We willen eerst een ronde over de maatschappelijke impact en daarbij willen we in elk geval uitnodigen Rathenau instituut bits of Freedom. En als het ons gaat lukken. Francis hoop en zelf

[0:02:26] en in de tweede ronde willen we dan de Facebook organisatie, Twitter en Google uitnodigen en bij beide ronde stellen we als format voor dat in elke ronde elk lid een bepaalde hoeveelheid minuten heeft die we moeten vaststellen waarin het lid met de gasten in gesprek kan gaan, zodat er ook meteen verdiepende vragen gesteld kunnen worden en dus een echt verdiepend gesprek kunnen krijgen. Dat is het voorstel.

[0:02:49] Dank voor toelichting, want de uitvoering kan nog terugkomen. Vaak doen het ook een om in een besloten gedeelte over bepaalde punten. Maar Bedankt voor de toelichting kan iedereen daarmee instemmen

[0:02:59] kocht dan gaan we dat zo doen. Agendapunt een de was de regeling.

[0:03:04] Dan gaan we naar agendapunt twee de brieven lijst

[0:03:11] Excuseer ik is waar iets over was een verzoek van voelt van heer tassen. Maar die heeft dat ingetrokken. Dus dat is niet meer aan de orde bij punt één.

[0:03:19] Dan gaan we naar agendapunt twee. Dus de brieven lijst

[0:03:23] iemand op of aanmerkingen op pagina

[0:03:26] een. Er is maar één pagina.

[0:03:30] Daar heb ik zelf een toelichting daarop brief zeven de brief van de gemeente Amsterdam ter bespreking betreft een uitnodiging voor een werkbezoek.

[0:03:40] Ik heb zelf even naar de briefje keek ik dacht vaak laten we dat ook aan individuen over om als ik de brief zelf bekijk de het bedrijfsleven is erbij betrokken beleidsmakers en de gemeente kan het een overweging zijn voor de Commissie dat we samen gaan, maar dan zou ik graag ook van de Commissie willen weten hoe ze hierin zitten. Ik zou het wel als we gaan willen voorstellen dat we dat na de begrotingen doen of begin van volgend seizoen en begin van het nieuwe jaar,

[0:04:07] en niet nu nog allemaal gaan inplannen. Gezien de agenda. Mevrouw koopman van de pvda.

[0:04:13] Maar wat ik heel waardevol zou vinden want dat vond ik vorige keer ook in het gesprek met de provincie en de VNG. Je ziet dat heel veel gemeenten

[0:04:23] hier ook mee bezig zijn. Dus niet alleen Amsterdam. Dus ik zou zo'n werkbezoek heel erg toejuichen. Maar ik zou wel in Amsterdam. Volgens mij zijn ze ook wel de koploper. Maar dan wel gelijk kijken of bijvoorbeeld de alle Cito van de G zes ook bij dat werkbezoek kunnen zijn, zodat we een wat breder beeld hebben van waar gemeenten behoefte aan hebben en niet alleen Amsterdam. Want ik denk dat dat bijdraagt aan aan ook dat wij ons werk beter kunnen doen. Dus als dat zou kunnen dan zou ik het heel erg toejuichen.

[0:04:52] Dank mevrouw Kathmann anderen

[0:04:55] mensen ook de digitale hebben een hybride

[0:05:00] oké. Als de ik proef een akkoord dat we samen gaan op werkbezoek in Amsterdam en een goede aanvulling

[0:05:06] van mevrouw kartman moet wel met minimaal vier zijn. Dus dat we, hoe groter hoe gezelliger en we worden denk ik ook wel hartelijk hartelijk ontvangen door de gemeente Amsterdam met aanvulling. Mevrouw koopman. We gaan bekijken of dat inderdaad

[0:05:20] uitvoerbaar is een goede aanvulling.

[0:05:23] Dat was de brieven lijst.

[0:05:28] Dan gaan we naar agendapunt drie brieven van de bewindspersonen. Daar is weer een onderdeel overgedragen naar onze Commissie tenminste gelegd ter bespreking.

[0:05:41] Indien de Commissie het voortouw overneemt, is bamboe voorstel agenderen voor nog ongeplande. Commissie, digitale grondrechten en data ethiek

[0:05:48] akkoord gaan we dat zo doen. Nog een Excuseer. Ik ga te snel mevrouw koffie koffie.

[0:05:55] Dank akkoord. Ik zou hier nog wel een aanvulling bij willen doen want we gaan op zestien november gaan we het ook op over DNA en deze hebben. Dat gaat ook over vrijheid van meningsuiting op online platformen. Dus ik zie zelf aan enige spanning met een soort dubbel dubbel debat over hetzelfde onderwerp. Ik zou niet willen voorstellen om deze brief ook daarbij te kunnen agenderen en deze casus bij de hoofdcommissie, maar die zou de volgen Commissie. Ik weet niet of dat op die manier ook kan. Maar u kunt misschien om een één keer behandelen.

[0:06:28] De laatste denk ik daar heel zekere de de het moeten voorkomen dat wij een dubbele behandelingen allemaal gaan doen. Dus dat het op één plek kan ik kijk je leven na de griffie.

[0:06:45] Dus we hebben een aantal spelregels bij met overgedragen gekregen. Dus wij zijn de leading Commissie. Dus wij behandelen dus niet eens het k. Dus je kunt niet,

[0:06:53] want deze kamer gaat die die Madeira en zo weer teruggeven dan dan dan wordt het pingpongen.

[0:07:00] Dus.

[0:07:01] Deze moeten wij behandelen en er staat hier het voorstel om deze te behandelen met Commissie bad digitale grondrechten. We komen dadelijk op het lijstje terug

[0:07:09] achterin haar welke commissiedebatten nog gepland moeten worden, zijn er zes tal, waarvan er eentje ingepland staat.

[0:07:16] Oké dus dan want deze brief komt van bisa DNA. Deze die is naar ons gegeven, maar deze is van is het kamer is volgens mij ook aan ons overgedragen.

[0:07:27] Dus dan kunnen wij dat samenvoegen tocht en zit daardoor geen drempel in of hoe als als losse debat als kwestie. Dat wil ze prima hoor. Alleen als ik die brief zo leest leek dit is precies waar volgens mij deze over gaat.

[0:07:44] We hebben een commissiedebat digitale grondrechten,

[0:07:48] maar we hebben een commissiedebat digitale grondrechten. Daar hoort deze brief fundamenteel thuis.

[0:07:53] Dan kun je zeggen van ja die hoorde ook nog ergens anders thuis.

[0:07:58] Heb je daling een leger commissiedebat digitale grondrechten.

[0:08:03] Daar maak ik me geen zorgen over. Ik denk dat daar nog best wel veel meer over te zeggen is alleen juist die titel services act gaat erover dat als er een berichtje op een platform wordt gezet is dat berichtje dan illegale content is dat legale content over schadelijk is, kan je dan discussie voeren. Maar dat is juist waar we het zestien november met elkaar over gaan hebben. Dus misschien zou je brief dan dubbel kunnen behandelen.

[0:08:25] Wil voorkomen. Ik wil voorkomen even anders dat twee brieven dubbel gaan behandelen. Want dat dat dat begint ergens de eindigt nergens. Maar je kunt bij birza Birma kunt u altijd de context van die brief kun je meenemen? Daar houdt niemand jou u Excuseer u tegen. We moeten voorkomen dat wij, want dit is. We zijn al een verzameld Commissie de horen zaken overgedragen en als we inderdaad dingen dubbel gaan doen dan weten we zien we duidelijk zelf door bomen het bos niet meer. Dus er komt dan kun je menen kunt u meenemen in pyjama duurzaam maar de brief zelf die hoort

[0:08:59] in het commissiedebat digitale grondrechten. Daar wordt hij behandeld. Formeel.

[0:09:04] Ja.

[0:09:06] Mevrouw Hoezo? Niet?

[0:09:08] Dank u. Voorzitter, ik zou me graag willen aansluiten bij het verzoek van vrolijk goed skiën, want goed wij gaan over onze eigen agenda en de manier waarop we de commissiedebatten invullen. We hebben zes onderwerpen samen bepaald en waar ik ook voor wil waken is aan de ene kant de dubbele. Dat willen we absoluut niet. Maar waar ik ook voor wil vaker is dat we

[0:09:29] agenda's van commissiedebatten gaan vullen om. Ze maakten vullen bij wijze van en als het gaat om de inhoudelijke kant van de brief.

[0:09:36] Voor zover ik begrijp ook van de manier waarop we die zes onderwerpen hebben besproken, past hij iets meer bij deze de HEMA data ethiek. Daar kunnen we vast ook allemaal andere onderwerpen voor vinden.

[0:10:03] Ik ga liever een mevrouw van Willem kom ik zo terug. Mevrouw van Weerdenburg.

[0:10:08] Dank u. Voorzitter, ik heb me niet helemaal scherp wat er dan op zestien november gepland is. Ik heb niks te maken op de lijst. Dus ik weet niet wat wat dat precies dan.

[0:10:20] Er gaat van de concurrentie.

[0:10:23] Deze Birma wordt op Europees niveau behandeld bij de Raad voor concurrentievermogen

[0:10:27] bij is het k.

[0:10:30] Daar wordt hij behandeld. Ik merk ook nu de wordt allemaal complexe dossiers overgedragen. De Raad van concurrentievermogen zit BZK, terwijl de heer Madeira

[0:10:40] overgedragen aan de Commissie design.

[0:10:44] Ik zou ik zou even willen voorstellen om deze ook even te parkeren dat we die de volgende procedure vergadering. Ik denk dat het goed is om deze kaart ook als casus te gebruiken.

[0:10:52] Ook in onze uitvoering hoe wij te werk gaan. Dus ja ja ja want we moeten voorkomen dat we dingen dubbel gaan doen, maar wel alles moet tot zijn recht komen dat we het goed behandelen. Helemaal anders.

[0:11:11] We moeten bijzetten dat de agendapunt vier. Ook

[0:11:16] bij agendapunt vier. Ook deze reactie op verzoek Commissie over het NRC artikel Duitse privacy waakhond regering met Facebookpagina sluiten. Ook deze is overgedragen

[0:11:27] indien de Commissie het voortouw oefening is het behandel voorstellen agenderen voor het nog ongepland. De Commissie wat digitale grondrechten. Dan gaan we hetzelfde doen.

[0:11:34] Die nemen ook even mee. Komt die terug en dan kunnen we ook dat samen nog even offline ook bespreken. Wat is nou een handige methode dat gek doet aan ieder

[0:11:45] wens, maar ook aan een bepaalde werkwijze

[0:11:48] agendapunt.

[0:11:50] Vijf reactie op verzoek Commissie inzake het bericht overheid in actie tegen betalen van losgeld aan ransomware criminelen

[0:11:58] ter bespreking

[0:12:02] controversieel of niet. Controversieel verklaren. Maar ik zie even, mevrouw je koffie.

[0:12:08] Dagvoorzitter. Wat mij betreft hoeft deze brief niet controversieel verklaard te worden. Wel zou ik willen vragen of naar aanleiding van de inhoud van de brief van minister Grapperhaus over het beboeten en het niet mogen betalen van losgeld na een verzoek aan het kabinet om geen onomkeerbare stappen te zetten op dit dossier tot na de formatie,

[0:12:29] Oké. Mijn van geen ik weet is dat stap één is zijn wij eens wat wordt de we moeten even de vraag stellen controversieel niet controversieel.

[0:12:38] Dus niet controversieel. Ja, mevrouw van Jenneke.

[0:12:42] Ik wou alleen maar even omschrijven dat ik het eens ben met de voorstellen van collega's, rijk of skiën.

[0:12:47] Oké

[0:12:48] dan gaan we dat zo doen en de Commissie. Deze is ook betrekken bij het commissiedebat online, veiligheid en cyber security. Die staat op een december. Dan komt ie ook aan de orde.

[0:12:58] Gaan we dat zo doen. Agendapunt. Vijf was dat agendapunt zes kopje Europa

[0:13:04] uitstel beantwoording schriftelijke vragen inzake visumverordening betreffende kunstmatige intelligentie en dat voor kennisgeving aannemen.

[0:13:12] Zo doen agendapunt zeven EU signalering fiche aanbeveling op by Joyce cyber unit desgewenst betrekken bij de inbreng schriftelijk overleg inzake fiche aanbeveling om by Joyce miljoen,

[0:13:24] maar ook zo doen.

[0:13:26] Prima.

[0:13:28] Dan kom ik bij het kopje gids geagendeerd behandelen stukje agendapunten achter geannoteerde agenda informele telecom Raad veertien oktober twintig, eenentwintig en agendapunt negentien uur signalering informele telecom haten. Data veertien oktober twintig, eenentwintig zijn allebei reeds

[0:13:42] betrokken en behandeld.

[0:13:45] Dan gaan we naar het kopje overige uitkomst inventarisatie te betrekken,

[0:13:51] stukken bij plenair debat.

[0:13:54] Mevrouw Leijten, onze fungerend voorzitter, vorige week bij de regelingen de digitalisering debat aangevraagd.

[0:14:02] Er is een inventarisatie geweest bij de Commissie over welke stukken

[0:14:07] wij gaan behandelen. Daar hebben drie Kamerleden op gereageerd. Mevrouw Kroes VVD mevrouw van Ginneken deze en zes. Die mevrouw van Weerdenburg

[0:14:16] PVV

[0:14:18] en de vraag is even hoe we gaan inrichten. Want we hebben namelijk

[0:14:23] een aantal commissiedebatten die de aankomen. Een beetje een discussie die we net ook hadden digitaal burgerschap en democratie opkomen en toekomstige technologieën digitaliserende overheid, digitale grondrechten en data ethiek,

[0:14:36] digitale infrastructuur en online veiligheid en cybersecurity. En die laatste die staat al

[0:14:41] ingepland voor in december.

[0:14:43] De vraag is even welke stukken gaan we betrekken

[0:14:46] bij het plenaire debat. En hoe gaan we dat inhoud geven. Ook hier weer wil ik meegeven dat we moeten voorkomen dat we alles dubbel gaan doen dat je de commissiedebatten

[0:14:56] in een plenair debat gaat doen met de drie bewindspersonen. Dat zullen zijn. De bewindspersonen van JNVB is het k en biza binnenlandse zaken.

[0:15:06] Mijn voorstel zou zijn dat we dat plenaire debat een soort hoofdlijnendebat houden. Daar ligt een staf notitie van de staf die door de begroting heen zijn gegaan om de digitalisering kopjes artikelen hoe je het wilt noemen

[0:15:23] erbij te halen dat uw daden. De het debat over voeren op hoofdlijnen. Dat dat een soort begin debat is daarna de commissiedebatten

[0:15:31] dus niet alle stukken allemaal in het plenaire debat gaan behandelen. Want dan ben ik bang dat je allemaal ook daar weer dubbel. Het is natuurlijk een ieder zelf

[0:15:39] bij zo'n plenair debat wat die inbreng natuurlijk. Iedereen zette een accenten. Maar is dat een beetje een richting

[0:15:45] waar iedereen zich in kan vinden.

[0:15:48] Ik zie mevrouw van Ginneken.

[0:15:50] Ja ik snap het voorstel en ik ben ook erg voorstander van dingen niet dubbel behandelen. De achtergrond van de aanvraag die die ik samen met collega leidt heb gedaan voor deze. Dit begrotingsdebat was ook om in de breedte en integraal met elkaar daarover in gesprek te kunnen gaan. Voor mij is het dan evident dat je eigenlijk geen enkel onderwerp hoeft te schuwen. En als dan de conclusie is daar hebben we geen stukken voor nodig. Want je kunt het, zoals u net zo mooi verwoorden. Ook als context meenemen en inbrengen. Dan heb ik eigenlijk nog een vraag hoe moet ik dan de vraag duiden die aan ons gesteld is om aan te geven welke stukken we willen betrekken in dat debat.

[0:16:29] Dus nu ben ik een beetje confuus over het proces.

[0:16:33] De een terecht de trefpunt. Kijk, de stukken. Er ligt ook de startnotitie die alle begrotingen die de staf doorbroken brief op de begrotingen. Dat geeft ons inzicht wat er op andere begrotingen plaatsvindt.

[0:16:46] De inventarisatie laat zien dat er heel veel stukken. Dat is een hele grote stukken van van de beperken stukken tot alle stukken bij betrekken

[0:16:54] dat je dan weer in het gevaar komt dat je alles dubbel gaat doen dubbel behandelen. Volgens mij kun je natuurlijk alles betrekken zelf, maar de vraag is hoeveel diep wij willen gaan dat je al die individuele stukken in die plenaire debatten hemel wel uit gaan diepen. Zij geven

[0:17:08] dat we de ook wel serieus genomen worden dat we inderdaad een plenair debat digitalisering, hoofdlijnen met de drie bewindspersonen en er komen commissiedebatten waar je invulling aan wilt geven en misschien ook promoties wil dan weet ik allemaal.

[0:17:21] Dus dat een beetje de rechter had je die vraag moeten stellen of niet. Ik denk dat die vraag evengoed terecht is gesteld. Maar dan zie je dat de uitkomst heel breed is. Dat is een stoel constatering.

[0:17:33] Ik zie mevrouw.

[0:17:35] Moest je niet

[0:17:37] dan of niet? Ja.

[0:17:40] Denken? Denk eens moest jullie de naam? Mevrouw Kathmann.

[0:17:45] Dank u. Voorzitter veel Dank aan de staf voor het bij elkaar verzamelen. Van al die informatie was vast geen makkelijke opgave. Ik merk aan mezelf dat ik het fijn zou vinden om aan de hand van die notitie te gaan kijken welke stukken we eventueel wel of niet toevoegen. Want ik kan me voorstellen dat sommige thema's die staan nog niet op begrotingen. Die willen we dan misschien wel plenair aan de kaak stellen. Maar ik heb daar nu nog niet voldoende zicht op. Dus misschien een concrete vraag is om dan eerst te kijken naar dat document aan de hand daarvan de volgende keer te constateren. Misschien als Commissie of er stukken zijn of onderwerpen op basis van de zes thema's die we hebben samengesteld die misschien nog niet terugkomen in de begroting. Maar die we wel willen aankaarten. Dus dat we het vanuit de thema's bekijken als mogelijke aanvulling op de notitie die er ligt. Dat zou in ieder geval helpen als tussen forum van begroting naar stukken meteen vanuit de themas opnieuw kijken naar de startnotitie. En dan van daaruit kan je ook stukken we misschien nodig hebben of niet.

[0:18:41] Mevrouw Hartman,

[0:18:43] Nee dat dat dat lijkt mij.

[0:18:44] Een goed voorstel, want het gaat natuurlijk een beetje om. Wat is nou de doelstelling van het debat en dat is heel raar want normaal als je voelt bij ING en debat hebt dan valt dat in een systeem en volgens mij voelen we allemaal een beetje aan ons water aan de mis. Nog heel veel in dat systeem en dat is niemands schuld. Dus de manier van debat voeren wordt dan ook heel raar want dan voelen ministers zich gelijk ziet zijn we ingedekt juridisch allemaal vastgelegd hoe dit en aan dat en dat is niet wat je wil. Je wil met elkaar constateren waar zitten daar nog de jatten ook juist van dat wij als Commissie ons werk goed kunnen doen waar we het ook met de VNG en provincie over hebben gehad. De de moet eigenlijk de er is nog geen raamwerk de is heel veel dingen missen nog en dat is waar denk ik met elkaar naar toe wil. Maar wat ik moeilijk vind is hoe we op een goede manier dan een debat voeren. Want ik merk dat dat daar zit te komen natuurlijk. Soms was voor zeker voor het zomerreces wekelijks bij elkaar met ministers om te praten over of datalekken of digitale beweging die gemeentes maken die ze niet mogen doen of doen het allemaal op. Het is een beetje zitten in het vaarwater. Het is niemands schuld. We moeten het alleen nog heel veel voor optuigen en dat zou die van mijn doelstelling van ook dat debat zijn misschien een beetje om dat bloot te leggen. Maar hoe doen we eigen publiek een beetje. Dus misschien wel heel.

[0:20:04] De andere kant op.

[0:20:05] Dat de manier hoe we dat nu doen niet helpt. Je bent eigenlijk op zoek naar naar een naar een betere manier wat want het heeft geen zin dat dat dat dat bewindspersonen zich klaarmaken voor iets waar we het in bepaalde bakjes proberen te stoppen, terwijl we nog niet de juiste werk voor met elkaar hebben gevonden. Als u begrijpt wat ik bedoel.

[0:20:23] Die zoekt ook als voorzitter. Nu komt een paar keer terug. Ik zie mevrouw van Weerdenburg.

[0:20:31] Jarenlang voorzitter Dank eventjes op wat Kathmann net zei. We moeten er wel voor ogen hebben. Niet elk commissielid van deze Commissie zit ook bij nza bij. Er wordt dus dus voor mij mijzelf. Ik ben alleen lid van deze Commissie, dus ik zit niet met al die ministers heel vaak aan tafel en dit debat beleidsdebat was nou juist bedoeld als soort van onze begroting, zodat niet elke partijen. Ik bedoel dan. VVD vindt alle onderwerpen bij BZK EZ en dan staan we allemaal langs elkaar heen. Dat is juist de bedoeling om dat allemaal te groeperen in een soort van begrotingsdebat dan noemen dat beleid van gehad en ik raak ook gelijk is aan de griffie om vooral een beetje zit op deze is dat BDO gehoord wordt wordt gewoon plenair debat. Dat vind ik wel belangrijk beter want de begrotingscyclus begint natuurlijk en dat is wel de bedoeling dat je daar daarin zou passen.

[0:21:35] Mijn vrouw van weer een burger wordt er een plenair debat. Want dat is ook vorige week gewoon aangevraagd door mevrouw Leijten dus geen regio ook gewoon even wat hier ook wat wat voorbijkomt. Ik zou graag willen vragen aan de Commissie of of misschien twee personen. Hier zie ik eens even of we kunnen buigen richting dat plenaire debat

[0:21:53] hoe we dat gaan voorbereiden

[0:21:56] en ik herken wat mevrouw koopman zegt we zijn daar zoekende in.

[0:22:00] Dus moet duidelijk zijn wat de bewindspersonen kunnen verwachten en wat mijzelf verwachten van het debat zeker een zo'n eerste debat over digitalisering, beleidsdebat. Zoals mevrouw van Weerdenburg dat aangeeft,

[0:22:11] is dat een voorstel. Dan kunnen we dat de volgende procedurevergadering terug laten komen. Misschien dat we dan ook al weten, weten welke week dit gaat plaatsvinden in de begrotingscyclus,

[0:22:21] mevrouw van geen ik een.

[0:22:23] Dagvoorzitter, mag ik dan voorstellen omdat het voorstel voor dit begrotingsdebat van mijzelf en collega leidt. Er kwam dat ik met collega's de nog even contact heb en meenemen wat jullie gezegd hebben en dat we ons voorstel wat verder concretiseren.

[0:22:39] Akkoord.

[0:22:41] Ja, prima. Bedankt, mevrouw van Ginneken dat u dit zo oppakt.

[0:22:46] Dit was agendapunt

[0:22:50] een kopje overige

[0:22:54] daarna na agendapunt. Elf openbaarmaking van de notitie over ict-investeringen door de overheid en het voorstel is betrekken bij de inbreng feitelijke vragen kabinetsreactie op de notitie ict-investeringen. De overheid op zevenentwintig oktober gepland. Drieëntwintig akkoord.

[0:23:09] Dat doen. Twaalf.

[0:23:11] De staf moet die zie kennisagenda a I. Ter bespreking. In de startnotitie is het volgende beslist punt geformuleerd beslist puntige spullen. Als ik dat is niet de bedoeling wenst u vervolg activiteiten te nemen op het onderwerp op de kennisagenda zo ja, stemt u dan in met het vormen van een informele voorbereidings groep die een voorstel doen aan de Commissie voor gewenste vervolgstappen?

[0:23:36] Wie kan ik hier het bord overleden?

[0:23:40] Dan concludeer ik dat we dat voorstel overnemen en dan moeten we links komen tot een

[0:23:46] informeel voorbereidings groepje dat samen met de staf hier inhoud aan geeft. Mevrouw van Weerdenburg. Ik zie een duimpje.

[0:23:54] Jij wilde me daarvoor wel geven.

[0:23:57] Mevrouw van Weerdenburg,

[0:23:59] en ik zie mevrouw Kathmann.

[0:24:01] Dan is dat het voorbereiding groepje. Jullie zijn hierbij geinstalleerd. Dank dan gaan we naar agendapunt

[0:24:10] dertien onder het kopje planning van werkzaamheden.

[0:24:13] De overzicht activiteiten Commissie digitale zaken dat ter informatie.

[0:24:20] Lekker veel ja

[0:24:23] dan daar niemand over. Dan is dat agendapunt dertien. Dan komen we aan bij de rondvraag over ons dadelijk. Naar een besloten gedeelte gaan. Ik begin bij de heer dassen,

[0:24:39] Geen moslims.

[0:24:41] Dan mevrouw van Weerdenburg

[0:24:44] niet

[0:24:45] mevrouw koopman,

[0:24:46] mevrouw Bush,

[0:24:48] mevrouw van je koffie grinniken.

[0:24:51] Dan sluit ik hier bij het formele gedeelte ook voor de mensen die meekijken

[0:24:56] en dan gaan wij nog voor verder met het besloten gedeelte agendapunt veertien.