Disclaimer: deze transcriptie is geautomatiseerd omgezet vanuit audio en dus geen officieel verslag. Om de transcripties verder te verbeteren wordt constant gewerkt aan optimalisatie van de techniek en het intrainen van namen, afkortingen en termen. Suggesties hiervoor kunnen worden gemaild naar info@1848.nl.

Procedurevergadering commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

[0:00:02] Goedemorgen, welkom bij de procedurevergadering van de commissie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

[0:00:09] Welkom aan de collega's van de Kamer en de mensen op de publieke tribune en die via de stream thuis dit volgen.

[0:00:20] Aan de orde dus de procedurevergadering.

[0:00:24] Agenda heeft u allemaal gekregen.

[0:00:26] Er zijn geen verzoeken voor de regeling van werkzaamheden binnengekomen.

[0:00:33] Geen mededelingen.

[0:00:33] Dus dan ga ik gelijk toe naar de brievenlijst particulieren.

[0:00:39] Dat is een en een beetje pagina.

[0:00:43] Ik kijk of daar vragen of opmerkingen zijn.

[0:00:46] Dat is niet het geval.

[0:00:47] Dan is die vastgesteld.

[0:00:50] Dan de brievenlijst van organisaties.

[0:00:53] Dat zal ik per pagina doen.

[0:00:55] Er zijn geen verzoeken voor...

[0:00:59] Petities of iets dergelijks erbij.

[0:01:00] Dus pagina 1, zaak 1 tot en met 8.

[0:01:04] Pagina 2, zaak 9 tot en met 18.

[0:01:08] Pagina 3, zaak 19 tot en met zaak 26.

[0:01:12] Pagina 4, zaak 27 tot en met 35.

[0:01:14] En pagina 5, zaak 36 tot en met 40.

[0:01:28] Niet, dan is die ook vastgesteld.

[0:01:32] En dan gaan we verder naar de reguliere agenda.

[0:01:37] Dan beginnen we bij punt 4.

[0:01:39] De brieven van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

[0:01:42] Agenda punt 4.

[0:01:44] Wetgeving.

[0:01:47] Wijziging van de mediawet 2008.

[0:01:49] Houdende verlenging van de lopende concessie en herkenning van de landelijke publieke mediadienst met twee jaar.

[0:01:56] Het voorstel is om de inbrengdata voor het verslag vast te stellen op 6 februari om 10 uur.

[0:02:03] Akkoord.

[0:02:04] Dan agenda punt 5, reactie op de motie van het lid Van der Wal over inventariseren hoeveel objecten er nu in de depots van de Nederlandse musea liggen en uitwerken hoe musea de kunst extern en internationaal kunnen aanbieden.

[0:02:18] Het voorstel is aangereden voor het ongeplande commissiedebat cultuur.

[0:02:24] Agenda punt 6, opvolging moties en toezeggingen wetgevingsoverleg cultuur.

[0:02:30] Voorstel is om te agenderen voor het ongeplande commissiedebat cultuur.

[0:02:35] Agenda punt 7, beleidsreactie op advies cultuur natuurlijk van de raad voor cultuur.

[0:02:42] Eveneens voorstel om te agenderen voor het ongeplande commissiedebat cultuur.

[0:02:48] Agenda punt 8, verbetering erfgoedwet en erfgoedzorg.

[0:02:51] Voorstel is om te agenderen voor het ongeplande commissiedebat cultuur.

[0:02:56] En ik zie mevrouw Van der Velde.

[0:02:59] Ja, voorzitter, daar heb ik een vraag bij.

[0:03:01] Want hij staat nu dan natuurlijk voor een ongepland commissiedebat cultuur.

[0:03:05] Hiervoor hebben we natuurlijk een nota overleg erfgoed gehad.

[0:03:08] Maar is het ook niet handig om dan eens een keer nog een los erfgoeddebat te doen?

[0:03:13] Want mensen hadden daar wel veel punten bij.

[0:03:14] Maar het is een suggestie, het is geen must.

[0:03:18] De suggestie is genoteerd.

[0:03:20] Ik verwijs voor de volledigheid even naar de strategische PV om het daar even verder aan de orde te stellen.

[0:03:30] Agenda punt 9.

[0:03:31] Toegankelijkheid Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging, CABR, in 2025.

[0:03:35] Het voorstel is om dat te betrekken bij het door de minister aangekondigde voorstel voor een wetswijziging.

[0:03:44] Agenda punt 10, reactie op de motie van het lid Van Zanten over het intrekken van de eenmalige investering van 3,6 miljoen voor sociale veiligheid bij de NPO.

[0:03:55] En het voorstel is om dat te agenderen voor het nota-overleg media op 14 april aanstaande.

[0:04:02] Kort, dan agenda punt 11, uitstel reactie op de gewijzigde motie van de leden Quint en Wuiten over onderzoek naar een investeringsverplichting of heffing gericht op

[0:04:13] Audio streaming partijen ter ondersteuning van de Nederlandse audio sector.

[0:04:22] Het voorstel is om dat voor kennisgeving aan te nemen.

[0:04:26] Als drie keer woord waren.

[0:04:28] Agenda punt 12.

[0:04:29] Beleidsmatige mutaties naar de tweede sublutare begroting 2024.

[0:04:36] Het voorstel is om dat te betrekken bij de behandeling van het jaarverslag en de slotwet 2024.

[0:04:44] Agenda punt 13.

[0:04:45] Evaluatie landelijk centrum studiekeuze.

[0:04:47] Het voorstel om te agenderen voor het commissiedebat DUO en hoger onderwijs op 23 april aanstaande.

[0:04:55] Agenda punt 14.

[0:04:56] Wijziging appreciatiegewijzende motie van het lid Mohandes over het vasthouden aan de oorspronkelijke doelstelling omtrenden restauratieachterstand van niet-woonhuisrijksmonumenten.

[0:05:07] Voorstel om voor kennisgeving aan te nemen.

[0:05:10] Agenda punt 15, wijziging van de wet educatie en beroepsonderwijs en een aantal andere wetten in verband met het verbeteren van de aansluiting van het beroepsonderwijs op de arbeidsmarkt.

[0:05:20] Verbetering, aansluiting, beroepsonderwijs, arbeidsmarkt.

[0:05:23] Het voorstel is een inbrengdatum voor het verslag vaststellen op woensdag 19 februari om 10 uur.

[0:05:30] Akkoord.

[0:05:31] Agenda punt 16, reactie op burgerbrief met betrekking tot zorgelijke situatie over college van bestuur van de TU Delft.

[0:05:39] Het voorstel is voor kennisgeving aannemen.

[0:05:43] Dan agenda punt 17.

[0:05:44] Reactie op verzoek commissie over de planning OCW 2025.

[0:05:50] En het voorstel is om dat te agenderen voor de strategische procedurevergadering voor 6 februari aanstaande.

[0:05:57] Akkoord 18.

[0:05:59] Reactie op het inspectie.

[0:06:01] Rapport verwarring in veelvoud en op de motie van het lid Paternotte over onderzoek naar de effectiviteit van het handhavings- en sanctieregime met betrekking tot het gebruik van de naam hogeschool en universiteit.

[0:06:13] Voorstel is om dat te agenderen voor het commissiedebat duo en hoger onderwijs op 23 april aanstaande.

[0:06:20] Agenda punt 19.

[0:06:21] Toestemming voor het bijwonen hoorzitting door de inspecteur-generaal van de IVHO.

[0:06:27] Voorstel is voor kennisgeving aannemen.

[0:06:30] Akkoord 20.

[0:06:31] Uitkomstgesprekken over de financiering van de HFMLF Felix.

[0:06:38] Ik weet niet of dat ook een afkorting is.

[0:06:40] Voorstel is agenderen voor het ongeplande commissiedat onderzoeks- en wetenschapsbeleid.

[0:06:44] Akkoord 21.

[0:06:47] Onderzoeksrapport kansengelijkheid eerste generatie studenten.

[0:06:51] Voorstel is om dat te agenderen voor het commissiedebat duo en hoger onderwijs op 23 april aanstaande.

[0:06:57] Akkoord.

[0:06:58] Werkprogramma Ratenau Instituut 2025-2026.

[0:07:03] Agenderen voor het ongeplande commissiedebat onderzoeks- en wetenschapsbeleid.

[0:07:08] Kort.

[0:07:09] Agenda punt 23.

[0:07:10] Ja, werkplank 2025 van de inspectie van het onderwijs.

[0:07:15] Voorstel is omdat het betrekken bij het plenaire debat met de staatssecretaris van onderwijs, cultuur en wetenschap over het bericht inspectie bezoekt al veel jaren minder basisscholen dan aan de Kamer is beloofd.

[0:07:31] Dan agenda punt 24, beleidsreactie, monitor, integrale veiligheid, NBO 2023.

[0:07:35] Het voorstel is om dat te agenderen voor het ongeplande commissiedebat NBO.

[0:07:42] Agenda punt 25, verslag van een schriftelijk overleg in zaken de reactie op het rapport NWO-programma's voor vrij onderzoek van het Rathenouw Instituut.

[0:07:51] Het voorstel is dat voor kennisgeving aannemen en betrekken bij...

[0:08:01] Prima.

[0:08:02] Ik zie ook geen handen, dus dan is dat vastgesteld.

[0:08:05] Dan de brieven van de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

[0:08:10] Agenda punt 26, spoed aanwijzing Stichting Katholiek Onderwijs Saba.

[0:08:14] Het voorstel is om dat te agenderen voor het ongeplande commissiedebat Onderwijs en Wetenschap in Caribisch Nederland.

[0:08:21] Dan agenda punt 27, voortgang vrij en veilig onderwijs.

[0:08:25] Het voorstel is om dat...

[0:08:26] terzijne tijd te betrekken bij de behandeling van het wetsvoorstel vrij en veilig onderwijs.

[0:08:33] Het akkoord.

[0:08:34] Agenda punt 28.

[0:08:34] Voortgang wetsvoorstel waarborgen thuisonderwijs.

[0:08:38] Het voorstel is om dat terzijne tijd te betrekken bij de behandeling van het wetsvoorstel waarborgen thuisonderwijs.

[0:08:44] Het akkoord.

[0:08:47] Agenda punt 29.

[0:08:51] Verslag van een schriftelijk overleg over het onderzoek juridische haalbaarheid, toekomstscenario's, vrijwillige ouderbijdagen.

[0:08:58] Dat voorstel is voor kennisgeving aannemen.

[0:09:02] Ik zie mevrouw Tsega.

[0:09:06] Ja, voorzitter.

[0:09:06] Mijn fractie geeft hier de voorkeur voor een twee minuten debat.

[0:09:14] Dat kan, dan melden we dat aan.

[0:09:20] Dan agenda punt 30.

[0:09:22] Publicatiedocumenten in zaken Cornelius Haga Lyceum na aanleiding van het WOO-verzoek.

[0:09:29] Het voorstel is om dat voor kennisgeving aan te nemen.

[0:09:34] Dan agenda punt 31.

[0:09:36] Hoofdlijnenbrief, wetsvoorstel, differentiatie, pabo.

[0:09:41] En de vraag aan u is of deze brief afdoende is betrokken bij het commissiedebat leraren van...

[0:00:00] 22 januari.

[0:09:49] Jongsleden.

[0:09:51] Mevrouw Tskai.

[0:09:53] Mijn fractie zou hier graag een schriftelijk overleg voor willen aanvragen.

[0:09:57] En ook voor het volgende punt 32.

[0:10:08] Ik kijk even rond of er bezwaar tegen is.

[0:10:13] Mevrouw Martens.

[0:10:14] Ja, voorzitter.

[0:10:15] Nee, absoluut geen bezwaar als er partijen zijn die dat willen.

[0:10:17] Ik denk wel dat we een beetje voorzichtig moeten zijn met de hoeveelheden schriftelijk overleg.

[0:10:22] Want bij de commissie OCW is dat in vergelijking met andere commissies buitensporig veel.

[0:10:27] En ik hoop dat we elkaar ook een beetje heel kunnen laten.

[0:10:28] Dus misschien voor de volgende keer dat we daar iets realistischer naar kunnen kijken.

[0:10:37] We kijken even naar de inbrengtermijn.

[0:10:39] Wordt ingepland met een voorstel voor de inbrengtermijn.

[0:10:43] Die opmerking god ook voor agenda punt 32?

[0:10:48] Rond 31 gaan we naar 32, de verzamelbrief moties en toezeggingen primair en voortgezet onderwijs.

[0:10:53] Het voorstel was om dat in ieder geval te agenderen voor het commissiedebat onderwijskansen en te agenderen voor het commissiedebat passend onderwijs.

[0:11:01] En dus het verzoek om daar ook een schriftelijk overleg over in te plannen.

[0:11:05] De heer Soen.

[0:11:06] Ja, dan is mijn vraag toch even aan mevrouw Tsigayi.

[0:11:09] Er zijn twee voorstellen om het bij twee commissiedebatten in te plannen.

[0:11:13] Waarom zou dan een schriftelijk overleg hier nog nodig zijn als het al bij twee commissiedebatten besproken kan worden?

[0:11:18] Even om toe te lichten, de agendering vervalt dan als er een schriftelijk overleg komt.

[0:11:23] Zeker.

[0:11:25] Mevrouw Rodekerk.

[0:11:26] Ja, ik dacht dat we al een schriftelijk overleg over de PABO-diversitatie hadden gehad.

[0:11:30] Dus ik vraag me even af waarom er dan nog eentje zou moeten komen.

[0:11:33] Dat is 31.

[0:11:35] U gaat nu terug naar 31.

[0:11:39] Ik moet eerlijk zeggen dat ik op de vraag van mevrouw Rodekerke geen antwoord heb.

[0:11:42] Want ik doe dat onderwerp niet.

[0:11:44] Dus dat verzoek heb ik gedaan namens mijn collega Pijpelink.

[0:11:47] Wat betreft agenda punt 32 willen wij graag een schriftelijk overleg in verband met de uitvoering van de motie samen voor schoolklassen.

[0:11:58] En het onderwerp leerlingenvervoer.

[0:11:59] En dat is de reden dat wij daar een schriftelijk overleg over willen.

[0:12:05] We gaan eerst even terug naar agenda punt 31.

[0:12:09] Even stap voor stap.

[0:12:11] Mevrouw Rodekerk.

[0:12:14] Ja, daar dus de vraag of er niet al een schriftelijk overleg was geweest.

[0:12:17] Want ik meen dat ik dat gewoon... Oké, misschien kunnen we dat even checken.

[0:12:20] Als het al geweest is, lijkt het me een beetje dubbel op, maar anders steun.

[0:12:23] En bij 32 lijkt het me een goed idee dat wij op onze moties, waarvan we het gevoel hebben dat die niet helemaal verlicht, wellicht zijn uitgevoerd, dat we daar nog een schriftelijk overleg over kunnen houden.

[0:12:33] Dus ook steun daarvoor dan.

[0:12:35] Ik hoor van mijn linkerzijde dat er geen schriftelijk overleg is geweest over agenda punt 31.

[0:12:40] Dus dan stel ik voor dat we dat gewoon vaststellen zoals we dat zojuist hebben gedaan.

[0:12:45] Agenda punt 32, als u akkoord gaat met dat schriftelijk overleg, betekent dat dat het voorstel voor de agendering dus inderdaad vervalt.

[0:12:51] En dat het een schriftelijk overleg wordt.

[0:12:55] Ik zie geen overwegende bezwaren, dus dan doen we dat op die manier.

[0:13:03] Agenda punt 33.

[0:13:04] Voortgang.

[0:13:06] Versterking toegricht in het funderend onderwijs 2024.

[0:13:10] Betrekken bij het plenaire debat met de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het begricht.

[0:13:15] Inspectie bezoekt al jaren veel minder basisscholen dan aan Kamer is beloofd.

[0:13:21] Rekord.

[0:13:21] Agenda punt 34.

[0:13:23] Aanpassingen in het stelsel van instandhouding en opheffing in het primair onderwijs.

[0:13:28] Het voorstel is omdat de agenderen voor het commissiedebat sturing in het onderwijs

[0:13:32] op 12 februari aanstaande.

[0:13:37] Ik ben niet helemaal wakker nog, maar... Waarvoor excuus?

[0:13:41] Punt 33.

[0:13:41] We trekken bij het plenaire debat over de inspectie.

[0:13:47] Dat lijkt me heel goed.

[0:13:49] Ik zou daarbij het verzoek willen doen.

[0:13:50] Ik kan me voorstellen dat... We hebben net een rondetafel gehad... en we wachten allemaal op het inplannen van het plenaire debat.

[0:13:56] Het kan wel eens helpen als we bijvoorbeeld onze voorzitter afvaardigen... om in de plenaire zaal te verzoeken om dat in te plannen.

[0:14:02] Ik zou zeggen, plannen het in...

[0:14:05] In Q1 bijvoorbeeld.

[0:14:07] Als de rest van de commissie dat ook steunt zou me dat wel een goed idee lijken.

[0:14:10] Zodat we het ook echt wel kunnen gaan bespreken op niet al te lange termijn.

[0:14:17] Dan kijk ik naar de andere leden van de commissie.

[0:14:22] Ja, daar denk ik nu even luid op.

[0:14:25] Want dat lijkt mij een goed verzoek, want ik wil het ook zo snel mogelijk.

[0:14:28] Maar er loopt natuurlijk ook een onderzoek op.

[0:14:29] Er is net een onderzoek opgestart.

[0:14:31] Ik weet niet, weet iemand uit zijn hoofd... wanneer de uitkomsten van dat specifieke onderzoek... na de inspectie wat door de overheid is gestart... wanneer de uitkomsten daarvan zijn?

[0:14:41] Als die ook in Q1 komen zouden... En als het nog heel lang duurt, dan zou ik zeggen in Q1.

[0:14:48] Dat was de heer Soeboer.

[0:14:49] Ik kijk of er verder...

[0:14:52] Mag ik dan vaststellen dat daar steun is voor dat gezoek?

[0:14:55] Dan zal ik dat aanstaande dinsdag namens de commissie bij de regeling van werkzaamheden aanvragen.

[0:15:07] Dan gaan we toch naar agenda punt 35.

[0:15:10] Nazending beslisnota's behoren bij het wetsvoorstel wet terugdringen schoolverzuim.

[0:15:16] Het voorstel is betrekken bij de behandeling van het wetsvoorstel terugdringen schoolverzuim.

[0:15:22] TZT.

[0:15:24] Akkoord.

[0:15:26] Dan agenda punt 36.

[0:15:29] Verslag van een schriftelijk overleg over de voorhang subsidieregeling school en omgeving 2025-2028.

[0:15:37] Voorstel is om dat voor kennisgeving aan te nemen.

[0:15:40] Mevrouw Tkajik.

[0:15:41] Ja, voorzitter.

[0:15:42] Ik durf bijna niet meer.

[0:15:43] Maar mijn collega Pijplink geeft voorkeur aan een twee minuten debat.

[0:15:47] Dat hoeft wat mij betreft niet in de weg te staan van deze subsidieregeling.

[0:15:51] Want die moet volgende week al starten, als ik mij niet vergis.

[0:15:54] Dat kan wat ons betreft gewoon.

[0:15:56] Maar we willen wel graag een twee minuten debat.

[0:16:04] De minister kan pas verder als de behandeling is afgerond.

[0:16:06] Dus dat is een voorrangprocedure.

[0:16:07] Dus dat betekent dat wij twee minuten debat aanmelden met die opmerking daarbij.

[0:16:11] Dat het een voorrangprocedure bevat.

[0:16:13] Ja?

[0:16:21] Succes.

[0:16:23] Dan de reeds geagendeerde behandelstukken, brieven van bewindspersonen.

[0:16:27] Die doe ik... Nou, het is er maar één.

[0:16:32] Dus dat is agenda punt 37.

[0:16:35] Lerarenstrategie december 2024.

[0:16:39] En dat is al betrokken bij het commissiedebat Leraren.

[0:16:42] Dan agenda punt Europa 38.

[0:16:45] De geannoteerde agenda informele OJCS-raad van 21 tot 22 januari 2025.

[0:16:53] Ter Warschau.

[0:16:54] Het voorstel is betrokken bij het schriftelijk overleg van 13 januari.

[0:17:01] Brieven van adviesraden en andere bewindspersonen.

[0:00:00] 39.

[0:17:04] Reactie KNW en andere bewindspersonen.

[0:17:09] Opleidingen in de geesteswetenschappen.

[0:17:12] Reactie KNW.

[0:17:13] Het voorstel is om dat te betrekken bij het ongeblende commissiedebat onderzoek en wetenschapsbeleid.

[0:17:19] Mevrouw Martens-Amerika.

[0:17:23] En dus desgewenst betrekken bij het commissie-debat duo en hoger onderwijs op 23 april.

[0:17:27] Mevrouw Martens.

[0:17:28] Ja, voorzitter, dank zit er niet heel principieel in.

[0:17:30] Maar dit lijkt mij een onderwerp voor duo en hoger onderwijs.

[0:17:34] En niet per se wetenschapsbeleid.

[0:17:35] Dus ik zou willen voorstellen om het daar te agenderen.

[0:17:38] En is uw voorstel om dat alleen daar te agenderen?

[0:17:42] Voorzitter, er staat natuurlijk een ieder vrij om elk onderwerp in elk debat aan te halen.

[0:17:46] Dus in hoeverre dat echt wat uitmaakt, dat laat ik eventjes hier in het midden.

[0:17:50] Maar het gaat over namelijk een opleiding in het hoger onderwijs.

[0:17:53] Dus lijkt het mij logisch om dat bij onderwijs te betrekken en niet per definitie bij wetenschap.

[0:17:58] Gezien de hoeveelheid stukken zou ik het dan willen voorstellen om het alleen bij duo en hoger onderwijs te doen.

[0:18:02] Maar ik laat het ook aan mijn collega's.

[0:18:05] Ik zie geen bezwaren, dus dan gaan we dat op die manier doen.

[0:18:10] Dan agenda punt 40.

[0:18:12] Besluit tijdelijk commissie grondrechten en constitutionele toetsing om een adviestraject te starten voor het wetsvoorstel wet terugdringen schoolverzuim.

[0:18:23] Het voorstel is omdat desgewenste betrekken bij het wetsvoorstel wet terugdringen schoolverzuim.

[0:18:30] Geen opmerkingen vastgesteld.

[0:18:32] Dan...

[0:18:33] Agenda punt 41.

[0:18:35] Uitnodiging ontbijtbijeenkomst wettemakers aan het woord.

[0:18:42] Het voorstel is om even hier te bespreken of er nu al leden zijn die zich daarvoor willen aanmelden.

[0:18:47] Dat is op woensdag 19 februari van 9 tot 10 uur.

[0:18:53] En anders kan dat altijd nog per e-mail.

[0:19:00] Dan aanbieding 21.

[0:19:03] Agenda 42.

[0:19:04] Aanbieding van de notitie van inspectie van het onderwijs met betrekking tot toezicht van het inspectie in funderend onderwijs.

[0:19:13] Het voorstel is om dat al te betrekken bij de hoorzitting die geweest is met de inspecteur-generaal.

[0:00:00] 16 januari.

[0:19:22] Ik ga ervan uit dat dat akkoord is.

[0:19:25] Agenda 43.

[0:19:27] Aanbod tot een besloten ambtelijke technische briefing kennisveiligheid.

[0:19:32] En de vraag is of de commissie wens in te gaan op de aanbod om dat op dinsdag 28 januari van half vijf tot half zes te doen.

[0:19:45] Ik zie geen belangstelling daarvoor.

[0:19:49] Dus dan betekent dat dat we dat zullen melden dat u daar geen behoefte aan heeft.

[0:20:03] Mag ik u dan expliciet vragen of u wel of niet wil ingaan op het aanbod?

[0:20:12] Want het is inderdaad voor tweede uitleg vatbaar.

[0:20:17] En dat mag bij hoofdknikkende ook hoor, mevrouw Tskai.

[0:20:20] Ik weet van mijn collega Stiltins dat hij daarbij niet aanwezig zal zijn.

[0:20:24] Dat hij niet persoonlijk behoefte aan heeft.

[0:20:30] Ja, voorzitter, heel graag.

[0:20:34] Ik zal toch vragen of de koffie wat sterker kan hier op de ochtenden.

[0:20:40] Dan heb ik in ieder geval één deelnemer.

[0:20:41] Het minimumaantal is 4.

[0:20:45] Er komt dus nog een schriftelijke inventarisatie.

[0:20:47] Ik zie meneer Uppelschouten nu ook enthousiast worden.

[0:20:49] Ik kan me voorstellen dat de heer Partenotten van de S60 dit wellicht ook zou willen.

[0:20:53] Dus misschien is het inderdaad goed om het per e-mail te doen.

[0:20:56] We gaan een nadere e-mailinventarisatie doen.

[0:20:58] Lijkt mij verstandig.

[0:21:02] Dank u wel.

[0:21:03] Dan gaan we naar agenda punt 44.

[0:21:04] Overzicht van geplande werkzaamheden ter informatie.

[0:21:11] Agenda punt 45.

[0:21:12] Vervolgoverzicht van geplande werkzaamheden.

[0:21:16] Agenda punt 46.

[0:21:18] Overzicht van geplande activiteiten met de commissie OWCW als volgcommissie ter informatie.

[0:21:24] Agenda punt 47.

[0:21:26] Overzicht ongeplande commissiedebatten en wetgevingsoverleggen.

[0:21:30] Ter informatie.

[0:21:31] En dan agenda punt 48.

[0:21:34] Debatten, 30 ledendebatten en 2 minuten debatten op OCW-terrein.

[0:21:42] Ook geen opmerkingen te agenderen.

[0:00:00] 30 ledendebatten, interpolaties.

[0:21:47] Niet 2 minuten debatten.

[0:21:49] En de aangemelde onderwerpen nog niet geagendeerd.

[0:21:53] Dan kijk ik of er nog opmerkingen zijn voor de rondvraag.

[0:21:56] Zo niet, dan sluit ik deze procedurevergadering.

[0:21:59] Wens ik u een prettige dag allemaal.